Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Közlemények

Üzembe helyezésre kerül az új ivóvíz távvezeték

Újabb, sok éve várt beruházás készül el hamarosan, hiszen üzembe helyezésre kerül a Harkát ellátó új ivóvíz távvezeték!

A beruházást végző Soproni Vízmű Zrt. értesítése alapján, az üzembe helyezés, azaz a távvezeték-összekötési munkák miatt 2021. május 27-én, csütörtökön, 8:00 és 15:00 óra között az ivóvíz szolgáltatás szünetel! – Előbbi visszakapcsolás lehetséges!

A munkálatok ideje alatt ivóvizet a Soproni Vízmű Zrt. folyamatosan mozgó tartálykocsiból biztosítja.

A munkálatok elvégzése után az ivóvíz átmenetileg zavarossá válhat, ebben az esetben a Soproni Vízmű Zrt. a belső vízhálózat átöblítsét javasolja.

A Soproni Vízmű Zrt. megértésüket és türelmüket kéri!

Szolgálati közlemény: Önkormányzati rendeletek újra elérhetőek

Ezúton szeretnénk tájékoztatni tisztelt Látogatóinkat, hogy a honlapunkon meghivatkozott önkormányzati rendeletek, a honlapon beillesztett hivatkozásokon keresztül újra elérhetőek.

Ezúton is köszönjük Nemzeti Jogszabálytár munkatársainak segítségét a hiba kijavításában!

Továbbá ezúton szeretnénk felhívni tisztelt Látogatóink figyelmét, hogy a honlap használatakor felmerülő hibákat, illetve a honlappal kapcsolatos észrevételeiket, ötleteiket az itt elérhető űrlap segítségével jelezhetik a legegyszerűbben felénk.

Információk a zöldhulladék-gyűjtéssel kapcsolatban

Az STKH Kft., mint szolgáltató által rendelkezésre bocsátott információk alapján, a következő információkról szeretnénk tájékoztatni a tisztelt lakosságot.

A házhoz menő zöldhulladék-gyűjtés rendje

Az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Terv előírásainak megfelelően a zöldhulladék elszállítását a szolgáltató házhoz menő rendszerben, évente 8 alkalommal biztosítja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat befizető ügyfelei részére. Ezen kívül januárban és februárban egy-egy alkalommal a dísz és talp nélkül kidobott karácsonyfákat gyűjti össze.

Hogyan gyűjthető a zöldhulladék?

A zöldhulladék gyűjthető az erre a célra rendszeresített, emblémázott, 170 literes, térítésköteles zsákban, vagy szabványos, barna fedővel és barna színű kukatesttel rendelkező hulladékgyűjtőedényben, amely űrmérete nem haladhatja meg az ügyfél kommunális hulladékgyűjtő edényének űrméretét.

A hulladékgyűjtő zsákok mindenkori térítési díjáról, illetve az azok beszerzési lehetőségeiről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

A szolgáltató megfelelő hulladékgyűjtő edényt, 60 literes űrtartalommal a Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja. A hulladékgyűjtő edény igénylésének menetéről szintén a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mikor gyűjti a szolgáltató a zöldhulladékot?

A szolgáltató évente 8 alkalommal, áprilistól novemberig havonta egy-egy alkalommal, előre meghirdetett időpontban biztosítja a zöldhulladék elszállítását. A begyűjtések pontos időpontjáról a szolgáltató honlapján található hulladéknaptárban tájékoztatja ügyfeleit, mely honlapunk kezdőoldalán, a jobboldali oldalsávban található banneren keresztül is elérhető.

Mire kell odafigyelni?

A hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot a begyűjtés napján reggel 5 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé. Amennyiben az ürítésig elmulasztotta kirakni a zöldhulladékot, úgy a zsákok begyűjtése vagy az edény ürítése elmaradhat, és a következő, járatrend szerinti alkalommal kerül pótlásra. A kötegelve kirakott zöldhulladékot a szolgáltatónak nem áll módjában elszállítani, ezért kérjük használja a hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot. A túlrakott vagy túlsúlyos edények sérüléséért a zöldhulladék-gyűjtő edények esetében sem tud a szolgáltató felelősséget vállalni, ezért kérjük vegye figyelembe a gyártó által meghatározott súlykorlátot.

Mi számít pontosan zöldhulladéknak?

Az erre a célra kijelölt zsákokban és edényekben elhelyezheti a fák és bokrok ágnyesedékeit (maximum 5 cm átmérőig), a lenyírt füvet és a lehullott leveleket.

Tilos a zsákba és edénybe földmaradékot, nádat, tuskót, konyhai hulladékot dobni, de szintén nem kerülhet bele állati maradvány, forgács, fűrészpor és a kommunális vagy szelektív gyűjtésből származó hulladék sem. A nem megfelelő hulladékkal megrakott zsákok és edények elszállítása elmaradhat.

Mit kell tudni a házi komposztálásról?

A szolgáltató javasolja a házi komposztáló edények használatát is, amelyek megkönnyíthetik a kertben vagy konyhában keletkező, biológiailag lebomló hulladékok hasznosítását, így nemcsak költséget takaríthatnak meg, hanem értékes tápanyaghoz juttathatják növényeiket.

A szolgáltató Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja a komposztáló edényeket, melyek igénylésének menetéről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mit kell tudni a közösségi komposztálásról?

Nagyobb mennyiségben keletkező zöldhulladékot a szolgáltató szerződött ügyfelei meghatározott mennyiségben ingyenesen szállíthatnak be a szolgáltató komposztáló telephelyeire.

A közösségi komposztálásról részleteket a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán olvashat.

Oltás: Megnyílt az online időpontfoglaló!

A mai nappal megnyílt az online oltási időpontfoglaló. Mostantól már minden még nem beoltott és érvényes regisztrációval rendelkező tud interneten időpontot foglalni az oltására. Az időpontfoglaló most kifejezetten a jövő heti Sinopharm vakcinával történő oltásra van kinyitva. A regisztrált bármely, a számára megfelelő kórházi oltópontra tud időpontot foglalni hétfő, kedd és szerdai napokra. Az időpontfoglaló elérhetősége: https://www.eeszt.gov.hu

Forrás: https://koronavirus.gov.hu/cikkek/megnyilt-az-online-idopontfoglalo-mostantol-minden-ervenyes-regisztracioval-rendelkezo-tud

Szolgálati közlemény: Önkormányzati rendeletek átmenetileg nem elérhetőek

Ezúton szeretnénk tájékoztatni tisztelt Látogatóinkat, hogy a honlapunkon meghivatkozott önkormányzati rendeletek, a honlapon beillesztett hivatkozásokon keresztül a Nemzeti Jogszabálytár megújulása miatt átmenetileg nem érhetőek el.

A Nemzeti Jogszabálytár munkatársaival közösen jelenleg is dolgozunk a hiba kijavításán. A rendeletek a hiba kijavításáig elérhetőek a Nemzeti Jogszabálytár megfelelő aloldalán.

Megértésüket és türelmüket előre is köszönjük!

Általános információk az óvodai beiratkozással kapcsolatban

A beiratkozás idejét a jegyző határozza meg (általában április hónap). Kérjük figyeljék a különböző hirdetési felületeket!

Kötelező beíratni azokat a gyermekeket, akik az adott év augusztus 31. napjáig betöltik a 3. életévüket, valamint előjegyeztethetők azok a gyermekek, aki a következő tanév folyamán (szeptember 1. – május 31.) lesznek 3 évesek.

Szükséges dokumentumok a beiratkozáshoz:

  • lakcímkártya
  • személyi igazolvány
  • születési anyakönyvi kivonat
  • oltási könyv
  • TAJ kártya

Tájékoztató a magánszemélyek kommunális adó adatbejelentési kötelezettségéről

Harka község illetékességi területén található adóköteles ingatlan után a hatályban levő, többször módosított, magánszemélyek kommunális adójáról szóló 13/2002. (XII.17.) önkormányzati rendelet alapján magánszemélyeknek adófizetési kötelezettsége áll fenn.

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 24. §-a, illetve a fent megnevezett önkormányzati rendelet alapján adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő lakás, építési telek, valamint adókötelezettség terheli a településen nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogát.

Az adó alanya az a magánszemély, aki a naptári év első napján az adóköteles ingatlan tulajdonosa, illetve a bérleti jog jogosultja. Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok.
Valamennyi tulajdonos által írásban megkötött és az önkormányzati adóhatósághoz benyújtott megállapodásban, a tulajdonosok az adóalanyisággal kapcsolatos jogokkal és kötelezettségekkel egy tulajdonost is felruházhatnak, melyhez szükséges az Adó – Megállapodás adóval kapcsolatos kötelezettségekről és jogokról c. megállapodási formanyomtatvány innen tölthető le.

Az adó mértéke adótárgyanként 10.000 Ft/év.

Az adózónak az adatbejelentését/bevallását az adókötelezettség keletkezését, változását, vagy megszűnését követő 15 napon belül kell benyújtania helyrajzi számonként a Harkai Polgármesteri Hivatalhoz, az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített Kommunális adó – Adatbejelentes, magánszemély c. adatbejelentő formanyomtatványon személyesen vagy postai úton, illetve elektronikus úton az Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról c. űrlap kitöltésével és beküldésével.

Az eladást az eladónak, a vételt a vevőnek kell bejelenteni!

Az adatbejelentés/bevallás alapján adóhatóságunk adókivetéssel állapítja meg a magánszemély kommunális adóját. A bevallás benyújtója határozattal értesül a megállapított (fizetendő) adó összegéről és a fizetési határidőkről.

Amennyiben az adózással kapcsolatban további kérdése van szívesen állunk rendelkezésére.


Hivatkozott jogszabályok:

Bővítsük hagyományainkat!

Kedves Harkaiak!

Szeretett falunk dinamikusan fejlődő községgé nőtte ki magát, ami pont annyi lehetőséget rejt magában, mint amennyi nehézséget. Az ország minden részéből érkeznek ide boldogulni vágyók, és a városból is egyre többen választják ezt a helyet. Hiszen szép, élhető, sokszínű.

Ezt a sokszínűséget a javunkra fordíthatjuk, hisz ez a furcsa világ csak úgy válik mindannyiunk számára szerethetővé, ha figyelünk egymásra, segítjük, elfogadjuk egymást.

A meglévő szokásaink, hagyományaink mellé még bőven fér új, ettől lehetünk igazán érdekesek és színesek, nem csak a magunk, de az idelátogatók számára is.

Ezért azt szeretném kérni úgy a régi, mint az új harkai lakosokat, hogy osszák meg velünk, milyen hagyományaik vannak, melyeket szeretnének továbbra is életben tartani, esetleg megosztani a nagyközönséggel. Lehet szó itt akár egy kelet-magyarországi hagyományos ételről, népszokásról, alkalomról stb. Bármiről, amitől színesebbek lehetünk, és összehozhatja a közösségeket.

Egyelőre többet nem árulok el, de polgármester úrral és alpolgármester úrral már egyeztettünk, hogyan lehetne kiaknázni ezeket a lehetőségeket, és akár egy többnapos fesztivál keretében bemutatkozni egymásnak és a külvilágnak.

A régiek megtartása mellett legyenek új hagyományaink, hallgassunk meg mindenkit, aki itt telepedik le, itt alapít családot!

Az ide kattintva megnyíló űrlapot használva, küldjék el ötleteiket, hagyományaikat, igényeiket, szokásaikat, de szívesen elbeszélgetek személyesen is bárkivel!

Köszönjük előre a segítségüket, együttműködési szándékukat!

Kutasi Heléna
közművelődési asszisztens

Elérhető a digitális jólét szoftver alapcsomag

A kormány a mindennapokban, a munkában és tanulásban egyre kevésbé nélkülözhető digitális hozzáférés lehetőségét teremti meg a magyar emberek számára az ingyenesen letölthető Digitális Jólét Szoftver Alapcsomaggal. A termék felgyorsíthatja a zárt, fizetős programok mellett valós alternatívát jelentő nyílt forráskódú szoftverek elterjesztését is – jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettese.

A Digitális Jólét Szoftver Alapcsomag egyszerűen telepíthető és használható operációs rendszer és felhasználói szoftverek együttese, amely nyílt forráskódú megoldásokkal helyettesíti a drága operációs rendszereket és irodai programokat. Böngésző, levelező és multimédia programokkal felszerelve teszi lehetővé a számítógépes munkavégzés, tanulás és szórakozás mellett a hivatali ügyek elektronikus intézését.

A piacon elérhető számítógépek jó részét operációs rendszer és felhasználói programok nélkül értékesítik. A Digitális Jólét Szoftver Alapcsomag használói jelentős összeget takaríthatnak meg a nyílt forráskódú operációs rendszer és szoftverek alkalmazásával.

Schanda Tamás miniszterhelyettes jelezte, hogy az Alapcsomagba a hazai digitális és kreatív ipar fejlesztése érdekében elsősorban magyar kis- és középvállalkozások által fejlesztett vagy testre szabott szoftverek kerültek be. Az Alapcsomag minden programja, a telepítést és a használatot segítő összes útmutató, segédlet és oktatóanyag magyar nyelvű.

Hozzátette: az alapcsomag kialakításakor a különböző korosztályok eltérő szükségleteit is figyelembe vették.

Az idősebbek számára a Digitális Jólét Szoftver Alapcsomag egy testreszabott, felhasználóbarát (növelhető betűméretű, speciális ikonokkal ellátott) felhasználói profilt kínál.

A gyermekek számára biztosított fiókokban a tűzfalbeállítások nem engedik betölteni a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által veszélyesnek minősített oldalakat. A webböngészőben a legfiatalabbak felhasználói igényeit és a szülők elektronikus ügyintézését támogató, hasznos linkgyűjteményt is kialakítottak.

A Digitális Jólét Szoftver Alapcsomag www.szoftveralapcsomag.hu oldalról tölthető le 2021. január 25-től.

A járvány terjedését lassító intézkedések lépnek életbe

Magyarország kormánya Ausztriához hasonló intézkedéseket vezet be a járvány terjedésének lassításáért. A 2020.11.11.-én hatályba lépő 484/2020 (XI.10.) kormányrendelet szerint, Harka közigazgatási területén az alábbi szabályok érvényesek:

  • Kijárási tilalom 

Este 8 óra és hajnal 5 között kijárási tilalom van érvényben, felmentés csak a munkába és a munkából hazajárás, illetve rendkívüli esetekben lehetséges. A kijárási tilalom alatt, lakóhelytől, szálláshelytől számított 500 méteres körzetben, a kutyasétáltatás engedélyezett!

Közterületeken, nyilvános helyeken tilos a gyülekezés, csoportosulás!

  • Szolgáltatások

Az éttermek, vendéglátó üzletek bezárnak, csak házhoz szállítás lehetséges!

Ugyanakkor a Harkai Kerekerdő Óvoda konyhája működik. A szociális étkezésre jogosultak számára a már megszokott módon továbbra is kiszállítjuk az ebédet!

Az üzletek, dohánybolt, fodrászatok és egyéb kisipari szolgáltatók legkésőbb este 7 órakor kötelesek bezárni, és másnap reggel 5-ig zárva tartani!

A polgármesteri hivatalban az ügyfélfogadás rendje változott, személyes ügyintézés csak előzetes telefonos időpont foglalása mellett lehetséges!
További részleteket ide kattintva olvashatnak!

Orrot és szájat egyidejűleg takaró szájmaszk viselése az üzletekben, postán és intézményeinkben változatlanul kötelező!

Szálláshely szolgáltatók csak üzleti, gazdasági, továbbá oktatási célból érkezett vendégeket fogadhatnak, turistákat nem! 

  • Rendezvények

A kultúrházat a veszélyhelyzet idejére bezárjuk!

Családi esemény vagy magánrendezvény (születésnap, évforduló) legfeljebb 10 fő egyidejű jelenlétével tartható meg!

Esküvő csak lakodalom nélkül lehetséges, a polgári és egyházi szertartásokon csak a szükséges személyek, szülők, testvérek és a tanúk vehetnek részt!

A temetéseken legfeljebb 50 fő jelenhet meg!

  • Sportolás, szabadidő

A sportmérkőzéseket zárt kapuk mögött, nézők nélkül lehet megtartani!

Szabadtéren az egyéni sport (különösen a futás, gyaloglás, kerékpározás) gyakorlása megengedett, ügyelve a szükséges távolság megtartására! 

  • Oktatás

A felsőoktatás csak online formában működhet, a felsőoktatási kollégiumok is bezárnak, az ilyen intézmények tanulói othhonról vesznek részt az online oktatásban.

A településünkön működő Harkai Kerekerdő Óvoda és Pantzer Gertrúd Általános Iskola változatlanul üzemelnek!

A gyerekek a belépéskor digitális lázmérésen esnek át, a szükséges eszközök az intézmények rendelkezésére állnak!

Az intézményekbe az ott dolgozókon és a gyerkekeken kívűl csak a gyereket kísérő 1 fő nagykorú személy léphet be, az intézmény által kijelölt pontig, a szájat és orrot egyaránt eltakaró maszk viselése mellett!

Tisztelt Lakók!

A fenti intézkedések legfontosabb célja, hogy az ország egészségügyi rendszere akkor is elviselje az extrém terhelést, amikor a járvány tetőzése várható!

Az orvosok, az egészségügyi dolgozók minden erejüket megfeszítve dolgoznak azokért, akik a vírus okozta tünetek miatt életveszélyes állapotba kerülnek!
Hála, és köszönet munkájukért! Isten áldja Őket!

Kedves gesztus az ablakokba kirakott piros szív, de igazán azzal segíthetjük a frontvonalban dolgozókat, ha a fenti korlátozásokat szigorúan betartjuk!

Vigyázzunk magunkra, vigyázzuk egymásra!

Összefogtak a Védjegyeseink

Összefogtak településünk Vidék Minősége Alpokalja-Fertő táj védjeggyel minősített vállalkozásai, így október 24-től egészen Aranyvasárnapig minden szombaton és vasárnap Márton Kriszta megnyitja a Kincsesház ajtaját, ahol a harkai és más védjegyes kézművesek termékeit találhatják a vásárlók.

Településünk Vidék Minősége Alpokalja-Fertő táj védjeggyel minősített vállalkozásai:

Áramszünet értesítő

Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy 2020. szeptember 23.-án 08:00 órától várhatóan 16:00 óráig településünkön az alábbi utcákban áramszünet lesz.

Az áramszünet oka: a szolgáltatás minőségének javítása

Érintett utcák, utcaszakaszok:

  • Domb u. teljes szakasz
  • Galagonya u. teljes szakasz
  • Keresztúri u. teljes szakasz
  • Kökény u. teljes szakasz
  • Lőporos u. teljes szakasz
  • Nyéki utca 2-től 40-ig és 1-től 23-ig
  • Nyulas u. teljes szakasz
  • Panoráma u. teljes szakasz
  • Rét u. teljes szakasz
  • Soproni utca 1-től 67-ig és 2-től 26-ig
  • Sport utca 1-től 19-ig és 2-től 14-ig
  • Szeder u. teljes szakasz
  • Tó u. teljes szakasz
  • Harka GYSEV állomás területén

Ha rendelkezik saját vagy bérelt aggregátorral, és azt használni szeretné, kérjük jelentse be az áramszünet előtt legalább 10 munkanappal az ügyfélszolgálaton.

Ha a munkálatokat a jelzett időpont előtt befejezi a szolgáltató, a szolgáltatást előzetes értesítés nélkül visszakapcsolják. Kérjük, hogy a tervezett áramszünet időszakában az elektromos berendezéseket kapcsolják ki!

A tervezett üzemszünetről SMS vagy e-mail-es tájékoztatást is kérhet az eon.hu/ugyintezes oldalon.

E-mail-signature-layerbar

Vállalkozóknak: Támogassa Ön is a Harkai Alpokalja Sportegyesületet!

A Harkai Alpokalja Sportegyesület a TAO Pályáztatás keretében sikeres pályázatot nyújtott be, melyhez most támogatókat keres.

A támogatást az egyesület, az elnyert pályázat értelmében, tárgyi eszközök beszerzésére, illetve felújítására, továbbá utánpótlás-nevelésre fogja fordítani.

Támogatásukat előre is köszönjük!


A Társasági adókedvezmény sporttámogatási rendszere lehetőséget biztosít a korábbiakhoz képest jelentősen magasabb plusz források bevonására a látvány-csapatsportágaknál, köztük a labdarúgásba is. A támogatás célja, hogy minél több amatőr futballista, minél jobb körülmények között játszhassa a világ legnépszerűbb játékát.

Minden nyereséges, társasági adót fizető magyar vállalkozás adhat támogatást. A támogatás (juttatás) összege vállalkozói tevékenység érdekében felmerült költségnek, rendkívüli ráfordításnak minősül, így nem növeli meg a társasági adó alapját. A támogatáshoz un. kiegészítő támogatás kapcsolódik, amellyel további források kerülnek a labdarúgásba.

Az a vállalkozás vagy társaság, amely él a támogatás lehetőségével, leírhatja a támogatás összegét adóalapjából, majd a csökkentett adóalapból még a támogatás mértékével megegyező adókedvezményt is igénybe vehet. Vagyis kétféle adókedvezményt érvényesíthetnek a cégek:

  • a támogatás összegét elszámolhatják költségként (csökkentve így az adóalapot),
  • a csökkentett adóalap után számított társasági adóból pedig levonható a támogatás teljes összege,
  • kiegészítő támogatást kell nyújtani a labdarúgásnak az adóalapcsökkenésből származó megtakarítás 75 %-áig.

További információk a TAO pályáztatásról az Magyar Labdarugó Szövetség honlapján olvashatóak.

Megszakítás