Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Hasznos információk

Közvilágítási hiba online bejelentése

Településünkön a közvilágítással kapcsolatos hibákat, egy internetes közvilágítási hibabejelentő és nyilvántartó rendszer használatával jelenthetjük be.

A KOVIKA egy olyan rendszer, melyet a lakosság, az Önkormányzat illetve a közvilágítási hibák javítását végző vállalkozó közös használatára fejlesztettek ki.

3 fő részből áll: lakossági hibabejelentés, önkormányzati modul és vállalkozói modul. 
A lakossági modul nyilvános, amit minden internet kapcsolattal rendelkező lakos el tud érni. A rendszer többi részéhez, (önkormányzati-, és vállalkozói modul) csak a megfelelő felhasználói név és jelszó használatával lehet hozzáférni.

Amennyiben közvilágítási hibát szeretne bejelenteni, azt ide kattintva gyorsan és egyszerűen megteheti.

A hibabejelentő rendszer előnyei:

Könnyen elérhető
A KOVIKA hibabejelentő rendszer a https://kozvilhiba.hu internetes cím alatt érhető el, bármilyen operációs rendszert használó számítógépről.
Gyors információáramlás
Az eddigi gyakorlathoz képest sokkal gyorsabban jut el a meghibásodott lámpatestekre vonatkozó információ a hibát észlelő személytől a javítást végző vállalkozóig illetve szerelőkig.
Nyomon követhetőség
A rögzített hibákat mind a vállalkozó mind az bejelentő azonnal látja, így bármely pillanatban friss információ áll rendelkezésre arról, hogy az egyes hibák javításának folyamata hol tart, melyek kerültek kijavításra illetve, hogy a meglévő hibák javítására mennyi idő áll még rendelkezésre. A vállalkozónak segítséget nyújt ahhoz, hogy a bejelentett hibákat fontossági sorrendben, ugyanakkor a vállalt javítási határidőn belül elhárítsa.
Visszakereshetőség
A rendszerben minden rögzített hiba eltárolásra kerül, melyekre vonatkozó információkat (pl. a bejelentés és kijavítás ideje, a hiba oka) bármikor meg lehet tekinteni visszamenőlegesen is.
Kimutatások
A tárolt adatokból mind az Önkormányzat, mind a vállalkozó automatikusan frissülő kimutatásokat tekinthet meg a hibák jellegére, gyakoriságára, elhárításuk átlagos idejére vonatkozóan.
Rugalmasság
A program messzemenőkig figyelembe veszi a felhasználói szokásokat, a benne található adatbeviteli mezők kitölthetőek legördülő menük segítségével is, vagy egyszerűen a kívánt szöveg begépelésével.

Információk a zöldhulladék-gyűjtéssel kapcsolatban

Az STKH Kft., mint szolgáltató által rendelkezésre bocsátott információk alapján, a következő információkról szeretnénk tájékoztatni a tisztelt lakosságot.

A házhoz menő zöldhulladék-gyűjtés rendje

Az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Terv előírásainak megfelelően a zöldhulladék elszállítását a szolgáltató házhoz menő rendszerben, évente 8 alkalommal biztosítja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat befizető ügyfelei részére. Ezen kívül januárban és februárban egy-egy alkalommal a dísz és talp nélkül kidobott karácsonyfákat gyűjti össze.

Hogyan gyűjthető a zöldhulladék?

A zöldhulladék gyűjthető az erre a célra rendszeresített, emblémázott, 170 literes, térítésköteles zsákban, vagy szabványos, barna fedővel és barna színű kukatesttel rendelkező hulladékgyűjtőedényben, amely űrmérete nem haladhatja meg az ügyfél kommunális hulladékgyűjtő edényének űrméretét.

A hulladékgyűjtő zsákok mindenkori térítési díjáról, illetve az azok beszerzési lehetőségeiről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

A szolgáltató megfelelő hulladékgyűjtő edényt, 60 literes űrtartalommal a Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja. A hulladékgyűjtő edény igénylésének menetéről szintén a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mikor gyűjti a szolgáltató a zöldhulladékot?

A szolgáltató évente 8 alkalommal, áprilistól novemberig havonta egy-egy alkalommal, előre meghirdetett időpontban biztosítja a zöldhulladék elszállítását. A begyűjtések pontos időpontjáról a szolgáltató honlapján található hulladéknaptárban tájékoztatja ügyfeleit, mely honlapunk kezdőoldalán, a jobboldali oldalsávban található banneren keresztül is elérhető.

Mire kell odafigyelni?

A hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot a begyűjtés napján reggel 5 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé. Amennyiben az ürítésig elmulasztotta kirakni a zöldhulladékot, úgy a zsákok begyűjtése vagy az edény ürítése elmaradhat, és a következő, járatrend szerinti alkalommal kerül pótlásra. A kötegelve kirakott zöldhulladékot a szolgáltatónak nem áll módjában elszállítani, ezért kérjük használja a hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot. A túlrakott vagy túlsúlyos edények sérüléséért a zöldhulladék-gyűjtő edények esetében sem tud a szolgáltató felelősséget vállalni, ezért kérjük vegye figyelembe a gyártó által meghatározott súlykorlátot.

Mi számít pontosan zöldhulladéknak?

Az erre a célra kijelölt zsákokban és edényekben elhelyezheti a fák és bokrok ágnyesedékeit (maximum 5 cm átmérőig), a lenyírt füvet és a lehullott leveleket.

Tilos a zsákba és edénybe földmaradékot, nádat, tuskót, konyhai hulladékot dobni, de szintén nem kerülhet bele állati maradvány, forgács, fűrészpor és a kommunális vagy szelektív gyűjtésből származó hulladék sem. A nem megfelelő hulladékkal megrakott zsákok és edények elszállítása elmaradhat.

Mit kell tudni a házi komposztálásról?

A szolgáltató javasolja a házi komposztáló edények használatát is, amelyek megkönnyíthetik a kertben vagy konyhában keletkező, biológiailag lebomló hulladékok hasznosítását, így nemcsak költséget takaríthatnak meg, hanem értékes tápanyaghoz juttathatják növényeiket.

A szolgáltató Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja a komposztáló edényeket, melyek igénylésének menetéről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mit kell tudni a közösségi komposztálásról?

Nagyobb mennyiségben keletkező zöldhulladékot a szolgáltató szerződött ügyfelei meghatározott mennyiségben ingyenesen szállíthatnak be a szolgáltató komposztáló telephelyeire.

A közösségi komposztálásról részleteket a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán olvashat.

Tájékoztató a magánszemélyek kommunális adó adatbejelentési kötelezettségéről

Harka község illetékességi területén található adóköteles ingatlan után a hatályban levő, többször módosított, magánszemélyek kommunális adójáról szóló 13/2002. (XII.17.) önkormányzati rendelet alapján magánszemélyeknek adófizetési kötelezettsége áll fenn.

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 24. §-a, illetve a fent megnevezett önkormányzati rendelet alapján adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő lakás, építési telek, valamint adókötelezettség terheli a településen nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogát.

Az adó alanya az a magánszemély, aki a naptári év első napján az adóköteles ingatlan tulajdonosa, illetve a bérleti jog jogosultja. Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok.
Valamennyi tulajdonos által írásban megkötött és az önkormányzati adóhatósághoz benyújtott megállapodásban, a tulajdonosok az adóalanyisággal kapcsolatos jogokkal és kötelezettségekkel egy tulajdonost is felruházhatnak, melyhez szükséges az Adó – Megállapodás adóval kapcsolatos kötelezettségekről és jogokról c. megállapodási formanyomtatvány innen tölthető le.

Az adó mértéke adótárgyanként 10.000 Ft/év.

Az adózónak az adatbejelentését/bevallását az adókötelezettség keletkezését, változását, vagy megszűnését követő 15 napon belül kell benyújtania helyrajzi számonként a Harkai Polgármesteri Hivatalhoz, az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített Kommunális adó – Adatbejelentes, magánszemély c. adatbejelentő formanyomtatványon személyesen vagy postai úton, illetve elektronikus úton az Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról c. űrlap kitöltésével és beküldésével.

Az eladást az eladónak, a vételt a vevőnek kell bejelenteni!

Az adatbejelentés/bevallás alapján adóhatóságunk adókivetéssel állapítja meg a magánszemély kommunális adóját. A bevallás benyújtója határozattal értesül a megállapított (fizetendő) adó összegéről és a fizetési határidőkről.

Amennyiben az adózással kapcsolatban további kérdése van szívesen állunk rendelkezésére.


Hivatkozott jogszabályok:

Információ a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételével kapcsolatban

A közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet (a továbbiakban: rendelet) 6. § (1) bekezdésének értelmében a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez, azaz például közműcsatlakozások kiépítéséhez, közútkezelői hozzájárulás iránti kérelmet szükséges a közút kezelőjénél – azaz a helyi közútakra vonatkozóan Harka Község Önkormányzatánál – benyújtani.

A rendelet 6. § (1) bekezdése értelmében a kérelemnek, a rendelet 3. számú melléklete szerint, a következőket kell tartalmaznia:

  1. Az igénybevétel helye, célja.
  2. Annak a személynek (szervezetnek) a neve és címe, akinek az érdekében az igénybevétel történik (a hozzájárulás jogosultja).
  3. Az elfoglalni kívánt útterület hosszúsága, szélessége, nagysága (m2).
  4. Az igénybevétel kezdetének és befejezésének tervezett időpontja.
  5. A kezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy neve, címe, telefonszáma.
  6. Az igénybevétel eredményeként a közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény (létesítmény) tulajdonosának neve és címe, üzemeltetőjének neve és címe.
  7. Mellékletek:
    1. Az igénybevételt feltüntető tervet (helyszínrajz, vázlat, műszaki leírás) 3 példányban.
    2. A közút érintett szakaszának hossz- és keresztszelvényének rajzát 3 példányban.
    3. Az igénybevétel miatt szükséges forgalomszabályozás (korlátozás, forgalomelterelés) tervét 3 példányban.

Ezúton felhívjuk a figyelmet arra, hogy a rendelet 7. § (1) bekezdésének értelmében, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdésében felsorolt tevékenységek végzésére, továbbá útcsatlakozás létesítésére irányuló kérelem esetén, a kérelemnek további adatokat, illetve mellékleteket is tartalmaznia kell, melyek a rendelet 7. §-ában kerültek meghatározásra.

Ezúton szeretnénk felhívni a gazdálkodó szervezetek, illetve jogi képviselőik figyelmét arra, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében kérelmüket elektronikus úton kötelesek benyújtani.

Lehetőség a honlapunkon való megjelenésre/publikálásra

Mivel úgy gondoljuk, hogy egy település arculatát, életét nagyban befolyásolja a településen élők, illetve a településen működő nonprofit szervezetek, vállalkozások és intézmények közössége, ezért honlapunkon nekik is szeretnénk biztosítani egy részt a megjelenésre és/vagy tartalmak publikálására, melyet itt kérelmezhetnek.

Az oldal működésének céljával összhangban tartalmak publikálására első körben nonprofit szervezeteknek és intézményeknek tudjuk felajánlani a lehetőséget, melyet a későbbiekben vállalkozásokra és magánszemélyekre is tervezünk kiterjeszteni, amennyiben arra tényleges igény merülne fel.

Zajjal járó kerti munkákkal kapcsolatos tudnivalók

Harka Község Önkormányzatának 8/2011. (IX.12.) Önk. rendelete a zajvédelem helyi szabályairól 7.§ (1) bekezdésének értelmében magánszemélyek háztartási igényeit kielégítő, zajjal járó tevékenység (pl.: fűnyírás, motoros fakivágás, kerti traktor működtetése stb.)

munkanapokon 7 és 20 óra,

munkaszüneti napokon 9 és 20 óra,

ünnepnapokon 9 és 12 óra

között végezhető.

Megszakítás