Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Önkormányzati közlemények

Távvezeték szakadás okozta az áramszünetet

Harkán napok óta néhány percre, egy-egy órára kimaradt az áramszolgáltatás. Ma reggelre szinte az egész falu áram nélkül maradt.

Általános szabály, hogy közmű szolgáltatás kimaradása, hibája esetén az adott szolgáltató hibabejelentő vonalát kell hívni, hogy a hiba javítás mielőbb megtörténjen. Összegyűjtöttük, és ide kattintva találják az egyes szolgáltatók elérhetőségeit.

Helyesen cselekedve sokan hívták ezért az elmúlt napokban az E-On hibabejelentő vonalát, miután a szolgáltató meg is kezdte a hiba elhárítását, javítást.

Az E-On területgazdájával történt ma reggeli egyeztetésünk során kiderült az is, mi okozta a hibát és az is, mi köze van Harka villamos energia ellátásának a VOLT fesztiválhoz.

Az áramingadozást eleinte részleges, majd ma reggelre végleges légkábel szakadás okozta. Harka elektromos áramellátása Kópháza felől, un. légkábelen keresztül történik. Négy oszlop között is keletkeztek hibák az elmúlt napok szeles időjárása miatt. A szolgáltató várhatóan a mai nappal végére ér a javításoknak és a faluban ismét stabil áramszolgáltatás lesz.

A területgazda arról is tájékoztatott, hogy VOLT fesztivál az idei évtől egy teljesen önálló, 20 kV-os un. földkábelen keresztül kapja az energia ellátást, ami a harkai légkábeles hálózattól teljesen független.

Így kijelenthető, hogy teljesen alaptalan az a szóbeszéd, miszerint a VOLT fesztivál miatt keletkezett volna áramkimaradás a faluban.

Tájékoztató a mezőgazdasági őstermelők éves bevételtől függő bejelentési és adózási kötelezettségéről

Az az egyéni vállalkozónak nem minősülő mezőgazdasági őstermelő, akinek az őstermelésből származó éves árbevétele 2016. januär 1-e és 2020. december 31-e között a 600.000 Ft-ot, illetve a 2021. évtől, azaz 2021. janár 1-étől az éves minimálbér 50%-át meghaladta, az iparűzési adó alanyává válik és bejelentkezési kötelezettség terheli.

Ahhoz, hogy a mezőgazdasági őstermelő a helyi adókról szóló törvény szerinti iparűzési adóalanynak minősüljön az alább felsorolt három feltételnek együttesen kell megfelelnie:

  1. a jogalany az szja-törvényben meghatározott őstermelőnek minősüljön;
  2. éves összbevételének legalább 75 százaléka őstermelői tevékenységéből (míg kiegészítő tevékenységből legfeljebb 25 százaléka) származzon;
  3. az összbevétele az adóévben az éves minimálbér 50%-át, azaz 2021-ben 966.000 Ft-ot, míg 2022-ben 1.200.000 Ft-ot meghaladja (azaz az éves minimálbér 50%-ánál legalább egy forinttal több legyen). Nem kell bevételként figyelembe venni a mezőgazdasági őstermelő által e tevékenységével összefüggésben kapott támogatások (pl. területalapú támogatás) összegét. Az őstermelők ezen támogatásait tehát a bevételi értékhatár számításakor és az adóalap számításakor sem kell figyelembe venni.

Amennyiben mindhárom feltétel teljesül, az őstermelő az iparűzési adó alanyává válik, és bejelentkezési, valamint bevallási kötelezettség terheli.

A bejelentkezési kötelezettségének a Bejelentkezés, változás-bejelentés elektronikus űrlap benyújtásával tehet eleget. Az űrlap az E-önkormányzat portál Ügyindítás szolgáltatásán keresztül az álatlános adónyomtatványok ügytípust kiválasztva listázható az Űrlap kereső gombra kattintva.

A bevallási kötelezettséget az adott évre szóló Helyi iparűzési adóbevallás elnevezésű nyomtatványon az önkormányzati adóhatósághoz közvetlenül papír alapon vagy elektronikusan, az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) segítségével lehet teljesíteni. A bevallás benyújtásának határideje az adóévet követő év május 31-e.

Az önkormányzati adóhatósághoz már korábban bejelentkezett őstermelőnek, ha az adóévben az éves bevétele a jogszabályban előírt bevételt nem haladja meg, a Helyi iparűzési adóbevallást helyettesítő nyilatkozatot kell benyújtania, szintén az adóévet követő év május 31-éig. A nyilatkozatot szintén közvetlenül papír alapon vagy elektronikusan, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. e-Papíron kell benyújtani az önkormányzati adóhatósághoz.

A közös őstermelői igazolvánnyal rendelkező adóalanyok az adóévi iparűzési adókötelezettségüket úgy is teljesíthetik, hogy az adószámmal rendelkező adóalany a közös őstermelői tevékenység végzésből származó teljes iparűzési adóalap alapulvételével állapítja meg, vallja be és fizeti meg az adót. Az adómegállapítás ezen módjának választásáról a közös őstermelői igazolványban feltüntetett valamennyi adóalany az adószámmal rendelkező adóalany adóévi adóbevallásában nyilatkozik. A családi gazdálkodó a családi gazdaságtekintetében az adóévi iparűzési adókötelezettséget a közös őstermelői igazolvánnyal rendelkező adóalanyokra irányadó szabályozás szerint is teljesítheti.

Harkai Polgármesteri Hivatal Adóhatósága

Kapcsolódó dokmentumok

Harkán két szavazókörben élhetnek demokratikus jogukkal a választópolgárok.

Április 3.-án Országgyűlési Képviselőt választunk és a Népszavazás kérdéseire is ezen a napon adhatunk helyes választ.

A Harka 002. szavazókörünk akadálymentes, és itt szavazhatnak a más településekről átjelentkező szavazók is.

Jöjjön el vasárnap, és éljen Ön is állampolgári jogával. Szükség esetén mozgóurnát vasárnap 12:00-ig igényelhet.

Harka 001. szavazókör
Harka Nyéki u. 30. (Tanácskozó)

Alpesi utca
Alpokalja utca
Borostyán körút
Erdő utca
Ezüst-hegy utca
Harkai major
Ibolya utca
Kikerics utca
Lőtér utca
Nap-hegy utca
Nyéki utca
Rozmaring utca
Őrs utca

Harka 002. szavazókör
Harka, Soproni u. 8. (Kerekerdő Óvoda)

Domb utca
Fenyves utca
Galagonya utca
Gyopár utca
Határőr utca
Keresztúri utca
Kópházi utca
Kökény utca
Mező utca
Nyulas utca
Panoráma utca
Patak utca
Rét utca
Soproni utca
Sport utca
Szeder utca
Szőlőskert utca
Tó utca

Tájékoztató KATA-s egyéni vállalkozók részére

KATA-s egyéni vállalkozó tevékenységének szüneteltetésével kapcsolatban

Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése esetén az adózónak záró bevallási kötelezettsége van az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése kezdő időpontjától számított 30. napig.

A szüneteltetés végét követően az adózó bejelenti a KATA adózás újrakezdését a Bejelentkezés nyomtatvány V. 1.1 kitöltésével (a KATA adóalany a 1990 évi C törvény Htv. 42/E. § (2) b) alapján a tevékenysége megkezdésétől számított 45 napon belül nyilatkozhat az adóhatóság felé arról, hogy KATA-alanyként a Htv. 39/B. § (3) bekezdése szerinti egyszerűsített adóalap-meghatározást kívánja választani).

Kérem, azon egyéni vállalkozókat, akik az iparűzési adóban az KATA-s adózási módot választották, hogy tevékenységük szüneteltetése esetén szíveskedjék a helyi iparűzési záróbevallást hivatalunknak megküldeni elektronikus formában az NAV által üzemeltetett ÁNYK-án keresztül.

Harka Község Önkormányzata, adóügy

Fogalmi rend változás!

Felhívjuk a közlekedők szíves figyelmét, hogy 2022.02.22.-től változott a Kópházi utca forgalmi rendje!

Kópháza illetve az M85 felől Harka felé haladva, a vasúti átjáró után, a szennyvíz-átemelő előtti kanyarban „50 km/h sebességkorlátozás” és „veszélyes útkanyarulat” előrejelző tábla fogadja az érkezőt.

A kanyar után a korábbi feloldó tábla helyett „50 km/h sebességkorlátozás” tábla került kihelyezésre.

A településről kifelé haladók, a lakott terület vége tábla után szintén 50 km/h sebességkorlátozó táblával találkoznak, amit a már említett veszélyes kanyar utáni feloldó tábláig kérünk szíveskedjenek betartani!

A szabályok változtatásának elsődleges oka a balesetveszély csökkentése, hiszen az érintett útszakasz közelében egyre több lakóingatlan található.

A változtatást indokolja a főútra történő felhajtások és a főútról történő lehajtások növekvő száma is, amik önmagukban is balesetveszély forrását jelenthetik.

A közlekedési táblák a Magyar Közúttal történt egyeztetések alapján kerületek kihelyezésre.

A környékbeli lakosok és kisgyermekes családok nevében is kérjük a módosult szabályok fokozott figyelemmel történő betartását!

Figyeljünk egymásra!

Hajrá Harka!

Közvilágítási hiba online bejelentése

Településünkön a közvilágítással kapcsolatos hibákat, egy internetes közvilágítási hibabejelentő és nyilvántartó rendszer használatával jelenthetjük be.

A KOVIKA egy olyan rendszer, melyet a lakosság, az Önkormányzat illetve a közvilágítási hibák javítását végző vállalkozó közös használatára fejlesztettek ki.

3 fő részből áll: lakossági hibabejelentés, önkormányzati modul és vállalkozói modul. 
A lakossági modul nyilvános, amit minden internet kapcsolattal rendelkező lakos el tud érni. A rendszer többi részéhez, (önkormányzati-, és vállalkozói modul) csak a megfelelő felhasználói név és jelszó használatával lehet hozzáférni.

Amennyiben közvilágítási hibát szeretne bejelenteni, azt ide kattintva gyorsan és egyszerűen megteheti.

A hibabejelentő rendszer előnyei:

Könnyen elérhető
A KOVIKA hibabejelentő rendszer a https://kozvilhiba.hu internetes cím alatt érhető el, bármilyen operációs rendszert használó számítógépről.
Gyors információáramlás
Az eddigi gyakorlathoz képest sokkal gyorsabban jut el a meghibásodott lámpatestekre vonatkozó információ a hibát észlelő személytől a javítást végző vállalkozóig illetve szerelőkig.
Nyomon követhetőség
A rögzített hibákat mind a vállalkozó mind az bejelentő azonnal látja, így bármely pillanatban friss információ áll rendelkezésre arról, hogy az egyes hibák javításának folyamata hol tart, melyek kerültek kijavításra illetve, hogy a meglévő hibák javítására mennyi idő áll még rendelkezésre. A vállalkozónak segítséget nyújt ahhoz, hogy a bejelentett hibákat fontossági sorrendben, ugyanakkor a vállalt javítási határidőn belül elhárítsa.
Visszakereshetőség
A rendszerben minden rögzített hiba eltárolásra kerül, melyekre vonatkozó információkat (pl. a bejelentés és kijavítás ideje, a hiba oka) bármikor meg lehet tekinteni visszamenőlegesen is.
Kimutatások
A tárolt adatokból mind az Önkormányzat, mind a vállalkozó automatikusan frissülő kimutatásokat tekinthet meg a hibák jellegére, gyakoriságára, elhárításuk átlagos idejére vonatkozóan.
Rugalmasság
A program messzemenőkig figyelembe veszi a felhasználói szokásokat, a benne található adatbeviteli mezők kitölthetőek legördülő menük segítségével is, vagy egyszerűen a kívánt szöveg begépelésével.

Borőrtoborzó

Nem aggrege, hogy az Úr 2021. évének kilencedik havában, annak is 11. napján részünk lehet némi balamutában.

Előzetes informálódásaink szerint balkörmű, ebhendi alakok balságot készülnek hozni Isteni Nedűnkre – a borra.

Ezért közhírré tétetik, hogy a falunknak szüksége van némi dolgolódásra e deáktalan ebhendikkel szemben, a fent említett napon, akár az általunk Mázsaháznak elnevezett mérőalkalmatossági építmény körényékén, akár a felvonulás közepette, ám a szóbeszéd szerint kicsiny falunk bármely részén megeshet.

Cekleállításban jártas, cinemintye, csalafurdi legényeket toborzunk tehát borunk védelmére, hogy azután ágbog nélkül kezdődhessen a dalidó!

Azon legény, aki érez magában latorság helyett bátorságot, az biza’ jelentkezzen Németh Róbert alispán urunknál, de izibe’!


aggrege = mesebeszéd
balamuta = kellemetlenség
balkörmű = zsivány
ebhendi = semmirekellő
balság = balszerencse
dolgolódás = ténykedés

deáktalan = tanulatlan
cekle = csapda
cinemintye = bosszúszomjas
csalafurdi = ravasz
ágbog = bonyodalom
dalidó = táncmulatság

II. világháborús robbanószerkezetet találtak a harkai Fehér híd felújítása során

Értesítjük a tisztelt lakosságot, hogy a Fehér híd mai napon megkezdett felújítása során robbanószerre utaló nyomokat találtak a kivitelező cég munkatársai.

A rendőrség biztosítása mellett a tűzszerészek elkezdték a terület feltárását!

A kutatómunka várhatóan holnap is tartani fog.

Amennyiben a helyszínen dolgozó szakemberek úgy ítélik meg, hogy szükséges az 50 m-es körben található lakóházak kiürítésére, egyrészt személyesen értesíteni fogjuk az érintett lakókat, másrészt a robbanószerkezet elszállításának idejére a Nyéki u. 30. szám alatt található tanácskozó termet tartózkodás céljára biztosítjuk!

Az éjszaka folyamán a Harkai Önkéntes Tűzoltó egyesület őrzi a munkaterületet. Ezúton is köszönjük munkájukat!

Kérjük a lakosságot, az elzárt területre ne lépjenek be!

Polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje

Tisztelt Lakosság!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a javuló járványügyi helyzetre tekintettel a Harkai Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje visszaáll a rendes nyitvatartásra az alábbiak szerint:

hétfő8:00-16:30
kedd13:00-16:00
szerda8:00-12:00
csütörtöknincs
péntek8:00-12:00
Harkai Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje

Tisztelettel:

Lutter Tamás

jegyző

Üzembe helyezésre kerül az új ivóvíz távvezeték

Újabb, sok éve várt beruházás készül el hamarosan, hiszen üzembe helyezésre kerül a Harkát ellátó új ivóvíz távvezeték!

A beruházást végző Soproni Vízmű Zrt. értesítése alapján, az üzembe helyezés, azaz a távvezeték-összekötési munkák miatt 2021. május 27-én, csütörtökön, 8:00 és 15:00 óra között az ivóvíz szolgáltatás szünetel! – Előbbi visszakapcsolás lehetséges!

A munkálatok ideje alatt ivóvizet a Soproni Vízmű Zrt. folyamatosan mozgó tartálykocsiból biztosítja.

A munkálatok elvégzése után az ivóvíz átmenetileg zavarossá válhat, ebben az esetben a Soproni Vízmű Zrt. a belső vízhálózat átöblítsét javasolja.

A Soproni Vízmű Zrt. megértésüket és türelmüket kéri!

Szolgálati közlemény: Önkormányzati rendeletek újra elérhetőek

Ezúton szeretnénk tájékoztatni tisztelt Látogatóinkat, hogy a honlapunkon meghivatkozott önkormányzati rendeletek, a honlapon beillesztett hivatkozásokon keresztül újra elérhetőek.

Ezúton is köszönjük Nemzeti Jogszabálytár munkatársainak segítségét a hiba kijavításában!

Továbbá ezúton szeretnénk felhívni tisztelt Látogatóink figyelmét, hogy a honlap használatakor felmerülő hibákat, illetve a honlappal kapcsolatos észrevételeiket, ötleteiket az itt elérhető űrlap segítségével jelezhetik a legegyszerűbben felénk.

Információk a zöldhulladék-gyűjtéssel kapcsolatban

Az STKH Kft., mint szolgáltató által rendelkezésre bocsátott információk alapján, a következő információkról szeretnénk tájékoztatni a tisztelt lakosságot.

A házhoz menő zöldhulladék-gyűjtés rendje

Az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Terv előírásainak megfelelően a zöldhulladék elszállítását a szolgáltató házhoz menő rendszerben, évente 8 alkalommal biztosítja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat befizető ügyfelei részére. Ezen kívül januárban és februárban egy-egy alkalommal a dísz és talp nélkül kidobott karácsonyfákat gyűjti össze.

Hogyan gyűjthető a zöldhulladék?

A zöldhulladék gyűjthető az erre a célra rendszeresített, emblémázott, 170 literes, térítésköteles zsákban, vagy szabványos, barna fedővel és barna színű kukatesttel rendelkező hulladékgyűjtőedényben, amely űrmérete nem haladhatja meg az ügyfél kommunális hulladékgyűjtő edényének űrméretét.

A hulladékgyűjtő zsákok mindenkori térítési díjáról, illetve az azok beszerzési lehetőségeiről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

A szolgáltató megfelelő hulladékgyűjtő edényt, 60 literes űrtartalommal a Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja. A hulladékgyűjtő edény igénylésének menetéről szintén a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mikor gyűjti a szolgáltató a zöldhulladékot?

A szolgáltató évente 8 alkalommal, áprilistól novemberig havonta egy-egy alkalommal, előre meghirdetett időpontban biztosítja a zöldhulladék elszállítását. A begyűjtések pontos időpontjáról a szolgáltató honlapján található hulladéknaptárban tájékoztatja ügyfeleit, mely honlapunk kezdőoldalán, a jobboldali oldalsávban található banneren keresztül is elérhető.

Mire kell odafigyelni?

A hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot a begyűjtés napján reggel 5 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé. Amennyiben az ürítésig elmulasztotta kirakni a zöldhulladékot, úgy a zsákok begyűjtése vagy az edény ürítése elmaradhat, és a következő, járatrend szerinti alkalommal kerül pótlásra. A kötegelve kirakott zöldhulladékot a szolgáltatónak nem áll módjában elszállítani, ezért kérjük használja a hulladékgyűjtő edényt vagy zsákot. A túlrakott vagy túlsúlyos edények sérüléséért a zöldhulladék-gyűjtő edények esetében sem tud a szolgáltató felelősséget vállalni, ezért kérjük vegye figyelembe a gyártó által meghatározott súlykorlátot.

Mi számít pontosan zöldhulladéknak?

Az erre a célra kijelölt zsákokban és edényekben elhelyezheti a fák és bokrok ágnyesedékeit (maximum 5 cm átmérőig), a lenyírt füvet és a lehullott leveleket.

Tilos a zsákba és edénybe földmaradékot, nádat, tuskót, konyhai hulladékot dobni, de szintén nem kerülhet bele állati maradvány, forgács, fűrészpor és a kommunális vagy szelektív gyűjtésből származó hulladék sem. A nem megfelelő hulladékkal megrakott zsákok és edények elszállítása elmaradhat.

Mit kell tudni a házi komposztálásról?

A szolgáltató javasolja a házi komposztáló edények használatát is, amelyek megkönnyíthetik a kertben vagy konyhában keletkező, biológiailag lebomló hulladékok hasznosítását, így nemcsak költséget takaríthatnak meg, hanem értékes tápanyaghoz juttathatják növényeiket.

A szolgáltató Sopron Térségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagtelepülésein, így településünkön élő ügyfelei számára is ingyenesen biztosítja a komposztáló edényeket, melyek igénylésének menetéről a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán lehet tájékozódni.

Mit kell tudni a közösségi komposztálásról?

Nagyobb mennyiségben keletkező zöldhulladékot a szolgáltató szerződött ügyfelei meghatározott mennyiségben ingyenesen szállíthatnak be a szolgáltató komposztáló telephelyeire.

A közösségi komposztálásról részleteket a szolgáltató honlapjának idevonatkozó aloldalán olvashat.

Megszakítás