Elektronikus ügyintézés
Harka Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 1. § 17. pont b) alpontja alapján, a Harkai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) pedig az Eüsztv. 1. § 17. pont a) alpontja alapján elektronikus ügyintézést biztosító szervnek minősül. Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal ezen jogszabályi rendelkezések alapján az alábbiakban részletezett módon biztosítja Ön számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
Kérelmek benyújtásának módja
Természetes személy ügyfél esetén
Természetes személy ügyfél az Eüsztv. 9. § (3) bekezdése alapján nem köteles elektronikus ügyintézésre, azonban dönthet úgy, hogy a kérelmeit elektronikus úton nyújtja be, illetve azokat elektronikus úton kell abban az esetben benyújtania, ha erre egyéb törvény kötelezi. Ebben az esetben rendelkeznie kell Ügyfélkapus elérhetőséggel. Amennyiben Ön mint természetes személy még nem rendelkezik Ügyfélkapuval, a regisztrációt elektronikus úton, vagy személyesen is megteheti.
A természetes személy ügyfél a kérelmeit Ügyfélkapus bejelentkezést követően az E-önkormányzat portálon, online kitölthető űrlapon keresztül vagy amennyiben valamely ügyben elektronikus ügyintézést biztosító szerv nem publikált online kitölthető űrlapot, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. e-Papíron keresztül tudja benyújtani.
Ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője esetén
Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője – a törvény eltérő rendelkezése hiányában – a kérelmeit az Eüsztv. 9. § (1) bekezdése alapján elektronikus úton köteles benyújtani.
A gazdálkodó szervezetek az Eüsztv. 1. § 23. pontja alapján alkalmazandó polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdés 6. pontja, illetve az Eüsztv. 1. § 23. a) pontjában felsorolt kivételek értelmében – többek között – a következők:
- a gazdasági társaság (azaz a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:89. § (1) bekezdése értelmében a kkt., a bt., a kft. és az rt.),
- az egyesülés,
- a szövetkezet,
- a lakásszövetkezet,
- az egyéni cég,
- az egyéni vállalkozó
- az adószámmal rendelkező egyesület, valamint
- az adószámmal rendelkező alapítvány.
A gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője Cégkapuján (adószámmal nem rendelkező jogi képviselő pedig az Ügyfélkapuján) keresztül köteles a kérelmeit benyújtani.
Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője a kérelmeit Cégkapus bejelentkezést követően az E-önkormányzat portálon, online kitölthető űrlapon keresztül vagy amennyiben valamely ügyben elektronikus ügyintézést biztosító szerv nem publikált online kitölthető űrlapot, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. e-Papíron keresztül tudja benyújtani.
Hivatali kapuval rendelkező gazdálkodó szervezetek kérelmeiket a Hivatali kapujukból tudják továbbítani a címzett elektronikus ügyintézést biztosító szervnek. További információ ezzel kapcsolatban az E-önkormányzati portál tájékoztatójában található.
Az Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal az alábbi rövid nevű és KRID kódú hivatali kapukkal rendelkezik:
Rövid név | KRID | |
---|---|---|
Harka Közság Önkormányzata | HARKAPH | 309003783 |
Harkai Polgármesteri Hivatal | HARKAIPH | 661217324 |
További információk
További információkat az E-önkormányzati portálról annak tájkoztatójában, míg az e-Papírról annak súgójában talál, valamint ajánljuk figyelmébe a NISZ Zrt. alábbi videóit, melyek elérhetőek a Zrt. YouTube-csatornáján is.